CosmoCo-logo

Cosmos Co

Cosmos Co er dansk kosmetik, når det er bedst. Cosmos Cos vision er at lave produkter, som er baseret på rene og naturlige ingredienser, som er godt for kroppen. Kosmetik fra Cosmos Co er økologisk og indeholder hverken tilsætningsstoffer eller unødig syntetisk kemi.

Ikke på lager
Ikke på lager
-22%
50,00 DKK 39,00 DKK

Læs mere om Cosmos Co

Har du nogen gange sukket efter en dansk kosmetikproducent der rent faktisk kan konkurrere med de store og verdenskendte mærker på kvalitet og pris? Så skal du kigge mod danske Cosmos Co. Det danske brand startede i 2013 med en vision om at producere rene og naturlige produkter med naturens egne råvarer helt uden tilsætningsstoffer og unødvendig kunstig kemi. Det økologiske koncept, der udgør grundlaget for deres kosmetik, kalder de PURE NATURE GOLD.

Selvom det kun har været muligt at købe Cosmos Co’s eksklusive produkter de sidste to års tid, har idéen og tankerne bag brandet eksisteret i mange, mange år. Der har imidlertid været langt fra idé til færdige produkter, bl.a. fordi Cosmos og Co har brugt mange år på at udvikle produkter af tilstrækkelig høj kvalitet, men også fordi de har brugt lang tid på at finde leverandører med den samme sans for høj kvalitet og tankegang som dem selv.

De strenge kvalitetskrav kommer til udtryk ved det faktum, at deres produkter SKAL udvikles på baggrund af 100 % naturlige og økologiske ingredienser og råvarer uden nogle former for tilsætningsstoffer, parfumer o.l.  For at opretholde den høje kvalitet sørger Cosmos Co for at tjekke kvaliteten løbende. Men selvom det absolutte fokuspunkt hos Cosmos Co selvfølgelig er at skabe et kvalitetsprodukt til dig, prioriterer de også noget andet meget højt: nemlig deres leverandører.

En kerneværdi hos Cosmos Co er nemlig at hjælpe deres leverandører (der stort set alle kommer fra lande udenfor EU) i den rigtige retning med hensyn til bæredygtig og retfærdig produktion, gode arbejdsvilkår og arbejdspladser til lokalsamfundet. Det indebærer, at Cosmos og Co ikke presser deres leverandører til smertegrænsen, som det ellers er udbredt, men derimod handler efter Fair Trade princippet. Det er en vigtig del af deres identitet og brand.

Mange af deres produkter bliver desuden håndpakket og forarbejdet i hånden af den lokale befolkning. Det giver både højere produktkvalitet, fordi der bliver kastet menneskelig passion og kærlighed over produktionen, men det giver også flere livsvigtige arbejdspladser til lokalbefolkningen. Derfor tjener de løbende kvalitetskontroller heller ikke kun det formål at sortere produkter af dårlig kvalitet fra. Det er i lige så høj grad for at rose leverandørerne for deres seriøse fremstilling og for at motivere dem til at opretholde den høje kvalitetsstandard.